Music

Discography:

Christmas from Amsterdam to Oklahoma (2016 Continental Song City CD)

met Hidden Agenda Deluxe and Carter Sampson.
Released November 2016
Vooral het door Eric Devries geschreven Christmas Eve in Amsterdam spreekt mij enorm aan. Wanneer je net als ik nog niet in de stemming bent, en de buitenwereld geeft daar met regelmaat alle redenen toe, dan raad ik je aan deze plaat op te zetten.
Rein van den Berg – Johnny’s Garden.nl
Laat ik maar meteen met de deur in de Kerststal vallen: “Christmas From Amsterdam To Oklahoma” is misschien wel de leukste Kerst-cd van dit jaar! Aldus recensie op www.geziengehoord.nl


CD 'Pan Alley Fever' - Hidden Agenda Deluxe

‘Pan Alley Fever’ – Hidden Agenda Deluxe (CRS)

‘Pan Alley Fever’ met Hidden Agenda Deluxe.
Released May 2016 on Continental record Services.
Het daarop volgende ‘Jericho Walls’ is juist een heel klein, aanstekelijk liedje, dat direct uitnodigt om erin te kruipen en op te zuigen. Koen Nederhof Festivalinfo.nl
“..mooie kroon op samenwerking tussen singersongwriters Baartmans en Devries, een lekker gevarieerde plaat, country-rock van The Byrds tot Steve Earle met een vingerhoedje blues.. en Devries is de Chris Hillman van de Lage Landen..” Harry de Jong – Lust for Life Magazine

New CD ‘Close to Home’ is out now!!
Available through bandcamp or I-tunes.
De CD is ook te bestellen door een email te sturen aan music@ericdevries.info onder vermelding van naam, adres.


Beluister en download hier: http://ericdevries.bandcamp.com/

‘Little of a Romeo’ telt 15 songs waarmee Devries zijn met The Big Easy behaalde status als songwriter bevestigd. Ballades over bardames en bad guys (‘Ballad of Johnny & Ginny’), over liefde (‘These Wasted Days’), uithuilen en opnieuw beginnen  (‘Walk Back In the Rain’) en ‘coming of age’ in ‘That was All She Wrote’, een duet Marjolein van der Klauw. ‘Little of a Romeo’ laat zich omschrijven als ‘Americana’ van Nederlandse bodem. Van het up-tempo bluesy ‘Some Unlucky Star’ via New Orleans in ‘Where I Want You’ tot pure country in ‘Remains of the Day’.

“…Some Unlucky Star is een geweldige song, maar eigenlijk staat de hele plaat vol met juweeltjes…” Dy-lan Sun: recensie Fret, juni 2004
“…De muzikale bagage van Devries lijkt geen grenzen te kennen.Vervelen doet dit album namelijk geen moment…”
Jos van den Boom: Folkforum & Crossroads radio
“Remains Of The Day”, is echt een droom van een liedje”
Benny Metten, recensie voor www.ctrlaltcountry.be
“…De Nederlandse americana scene mag zich dus weer een ster rijker rekenen…”
Fons Daamen:  voor Red Rooster, Omroep Venlo sept 2004 (radio)
‘Succession of Rodney Crowell taken care of’.'neerlandicana at its best’
Bert van Kessel in Heaven Magazine, june 2004

’Americana made in Holland’.‘an exceptionally good songwriter’
Benny Metten, review for www.ctrlaltcountry.be

 

‘Sweet Oblivion’ met daarop de zogenaamde ‘Tulsa-tapes’ drie songs opgenomen in Tulsa, Ok. Na succesvol debuut kreeg de (altijd moeilijk) opvolger maar liefst 5 (van de 5!) sterren in music Magazine ‘Revolver’. Beste ‘Countryrock’ van Nederlandse bodem. Grotendeels opgenomen met eigen band ‘The Easy’ met producer Stephan van der Meijden op drums, Alan McLachlan op gitaar en Bartel Bartels op bas. 12 Songs over liefde in alle stadia waaronder het radio-gevoelige ‘Lose Myself’ en in de ballade ‘Don’t You Think it’s Time’. Maatschappij kritiek in het titel nummer ‘Sweet Oblivion’ maar ook in het meer cynische met een twist ‘Like a Tin Can’, over een droomvrouw ‘Lost to the Day’, en het hoopvolle, tegen beter weten in, ‘Sometime Tomorrow’.Met gastbijdragen van o.a. BJ Baartmans, Harrie Brekelmans (pedal steel), Eric van de Bovenkamp en Jelka van Houten.

“.. it’s the acoustic guitars and that compelling voice that makes your hairs stand on end..” Sjak Jansen www.folkforum.nl”
— Sjak Jansen , Folkforum.nl
““..his second solo cd from the first note to the last belongs to an international class of its own..””
— Benny Metten, ctrlaltcountry
“”.. As a writer of bittersweet melancholy tunes Devries can easily compete with many American counterpart..” ”..with his exceptionally beautiful voice he leaves many contemporary colleques behind..” , jan. issue 2008”
— Marcel Haerkens , Muziekkrant Oor Magazine